Fandom

GTA Svenska

Bellic Enterprises

450sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Bellic Enterprises är en taxirörelse i GTA IV. Företaget ägs av Roman Bellic som är Niko Bellics kusin. Företaget har sin taxidepå i en gammal bilverkstad på Cisco Street (Siklöjegatan) mellan Delaware Avenue och Iroquois Avenue i grannskapet Hove Beach i södra Broker. Roman har vid tillfället cirka 20 taxibilar runtom i Liberty City tillhörande hans företag. Hans framtida hustru, Mallorie Bardas är tillsammans med honom själv, ansvarig för kontoret. I uppdraget "Romans sorg" ("Romans Sorrow") så är Roman och Niko jagade av Ryska Maffian och Romans taxidepå och hans bostad (Broker:s säkerhetshus) blir nedbrända. Roman tvingas då att fly till Bohan med Niko och Mallorie till Mallories bostad (Bohan:s säkerhetshus) och Roman tvingas att bygga upp sin verksamhet från grundet. Tack vare att Roman hade en försäkring i VIG Insurances, så får han dock pengar nog till att köpa en ny depå på Guantanamo Avenue i grannskapet Chase Point i södra Bohan. Det verkar som att alla hans taxibilar brann upp eller stals i branden, eftersom att när spelaren efter uppdraget "Romans sorg" ("Romans Sorrow"), har nya taxibilar av märket Landstalker. Före uppdraget så är dock alla av Romans taxibilar av märket Emperor i utförandet Roman's Taxi.

Slumpartad wiki