Fandom

GTA Svenska

Information

450sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Hej och välkommen till GTA Svenskas informationssida! Här får du information om allt möjligt rörande webbsidan.

Logga in

1. Om Du vill ha möjlighet att kunna redigera redan skrivna sidor, eller skriva helt egna sidor, så måste Du först och främst ha ett användarkonto. Du gör ett sådant genom att trycka på den gröna rutan längst uppe i det högra hörnet av internetrutan där texten "Skapa ett användarkonto" står. Sedan så ska Du fylla i samtliga informationsrutor (gärna även e-post så att Du är kontaktbar) och avslutar med att trycka på den vita knappen med texten "Skapa ett konto" längst ned i det vänstra hörnet. Nu är det fritt fram att börja redigera! (Du sparar Din redigering genom att trycka på ikonen "Spara", längst ned på sidan).

Redigera

1. När Du har loggat in så kan Du nu redigera en redan befintlig sida. Detta gör du genom att skriva in en viss sida i sökrutan under Wikia-logotypen längst upp på sidans vänstra hörn. När Du väl kommit till Din önskade sida, så trycker du på ikonen "Redigera" (som har en penna målad jämte). Då kommer du till en vit sida med den text som sidan innehåller. Då kan Du skriva till text och infoga bilder.

2. När Du nu har lärt Dig grunderna så vore det kanske roligt att starta en helt egen sida. Då så måste Du i sökrutan skriva in namnet på den tänkta sidan. Då kommer det om sidan inte redan finns, att komma upp en informationssida och då så ska Du klicka på den röda texten där det står "Skapa denna sida". Sedan så är det bara att göra på samma sätt som när man redigerar, bara att då ligger allt i dina händer! (Kom dock ihåg att alla sidor och redigeringar är under inräknande av GTA Svenska:Upphovsrätt.

Webbsupport

1. Om Du behöver hjälp med någonting rörande webbsidan GTA Svenska, så vänd dig till vår Administratör och Supportansvarig, Fil969. Har Du frågor eller hjälpbehov rörande GTA-spelets mjuk- eller hårdvara så ska Du vända Dig till Playstations tekniska support på nummer: 08-587 822 25.

Ställ frågor eller kom med synpunkter

1. Om Du har några frågor rörande GTA Svenska eller GTA IV, så är det bara att ställa dem! Du kan ställa frågor till mig, Administratör Fil969, genom att klicka på den blåa knappen "Mer" och i ikonen klicka på texten "Manage widgets". Då så kommer det att komma upp en rad med olika "widgets" (här så kan Du välja olika saker som du vill ha på Din förstasida och för att göra den personlig). Sedan så klickar Du på de två ihopsittande pilarna till höger på widgetlistan tre gånger, tillsdess att Du kommer till en widget som heter "Shout box" (med bilder på tre personer med pratbubblor). Då så väljer Du den genom att klicka på det vita korset på grön bakgrund i bildens högra hörn. När Du fått fram "Shout box-en" till vänster på Din sida, så kan Du ställa en fråga genom att helt enkelt skriva din fråga i sökrutan, så svarar jag, Administratör Fil969 inom högst ett par dagar, annars så gör Vice Administratör Sim007 det.

Då så kan du grunderna på GTA Svenska. Innan du slutar läsa så vill jag bara påminna om sidans regler och om upphovsrättsreglerna (GTA Svenska:Upphovsrätt) på webbsidan. Följ dem för allas trevnad. Tack!

'Det är förbjudet att publicera några anstötande bilder eller texter med vänsterradikalt innehåll, av politiskt eller etniskt diskriminerande ursprung, samt att publicera texter som bryter mot webbsidans policyer.'

Slumpartad wiki