Fandom

GTA Svenska

Liberty City Subway

450sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Tunnelbanan är en järnväg med ett snabbt genomfartssystem, som betjänar en stor del av staden. Med 26 stationer och 8 linjer är det den största och mest kompletta kollektivtrafiksystemet i GTA-världen. Tunnelbanan i Liberty City, GTA IV drivs av Liberty Transport Authority (LTA).
Lcsubwaymap.jpg

Tunnelbanans tåg är för det mesta nedsprayade av grafitti och med svartvita CCTV-kameror så kan du kan se spelaren. Kostnaden för att använda tunnelbanan dras efter resan, eftersom biljettautomaterna inte är funktionella. Tunnelbanans linjer kan ses på en radar i HUD som svagt gråa linjer medan stationerna är markerade som sneda kvadrater.

De flesta tunnelbanestationer i Algonquin är underjordiska och kan hittas genom att titta efter trappor med svart staket runt, medan de stationer som ligger i Broker och Bohan är upphöjda.

Tunnelbanan är ett bra sätt att fly från polisen. Men användning av tunnelbanan är omöjligt med 3 stjärnors efterlysningsgrad, för då passerar tåget stationen utan att stanna.

Huvudlinjer Redigera

Tunnelbanan har fyra huvudlinjer, i par:

Dessa åtta linjer betjänar i stort sätt alla delar av Liberty City, men inte i staten Alderney.

Linjer Redigera

Algonquin Outer Line

Broker Line

  • I Linje 8 går tågen medsols i Broker och motsols i Dukes
  • I Linje 3 går tågen motsols i Broker och medsols i Dukes
  • Vid Easton, Linje 8 blir Linje A för Algonquin Outer Line
  • Vid Manganese East, Linje 3 blir Linje J för Algonquin Outer Line

Algonquin Inner Line

Bohan Line

Stationer Redigera

2007 12 gta2.jpg

Stationer i Algonquin

Stationer i Broker

Stationer i Dukes

Stationer i Bohan

Slumpartad wiki