Fandom

GTA Svenska

Liberty Citys hjärta

450sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

∞Artikel 375∞

The Heart of Liberty City, eller Liberty Citys hjärta som det heter på svenska är ett påskägg i GTA IV. Påskägget är ett pulserande hjärta beläget innanför de tjocka kopparplåtarna på the Statue of Happiness och är fastsatt i delvis lysande kedjor och vajrar. Hjärtat kan endast nås med hjälp av helikopter.

Så här hittar du det Redigera

1. Få tag på en helikopter (den lätta Mavericken rekomenderas).

2. Flyg ut till Happiness Island.

3. Flyg upp till den fjärde (högsta) nivån på pedistalerna på statyn, precis under själva statyn.

4. Hoppa ur helikoptern när du är precis intill statyn med vänster sida, och se till att landa på balkonggången.

5. Gå fram till koppardörren som vätter söderut, där texten "No Hidden Content this Way" ("Inget gömt härinne") stär.

6. Gå igenom dörren.

Nu är du i det stora tomrummet inuti statyn. I mitten av schaktet står en enormt hög stege. Klättra upp för stegen (går endast på baksidan på den) till statyns topp på våning tre, där det pulserande hjärtat finns.

Allmänt Redigera

Stora stålbalkar går tvärs över schaktet för att hålla ihop statyns yttre kopparplåtar. I toppen av statyns innandöme hänger det stora pulserande hjärtat fast i delvis lysande vajrar och kedjor. Ovanför hjärtat så lyser det mystiskt rött, för att få det hela att verka som Glädjegudinnans hjärta. Hjärtat är ungefär lika stort som en minibuss. Vem kunde tro att Glädjegudinnan hade ett så stort hjärta???
Bild 11.png

Så här ser det ut på i tomrummet ovanför våning ett.

Bild 12.png

Här så kan man se en skymt av det stora och röda hjärtat på statyn.

Påskägget i Statue of Happiness00:55

Påskägget i Statue of Happiness

GTA Svenskas egna video "Påskägget i the Statue of Happiness" som gjordes av Administratör Fil969 den 21 juni 2007. Kommer att förbättras inom kort.

Slumpartad wiki