Wikia

GTA Svenska

North Holland

Diskutera0
446sidor på
denna wiki
NORTHHOLLAND.JPG
Sim007Lades till av Sim007
250px-Gang4-1.jpg
Fil969Lades till av Fil969

North Holland är ett grannskap på nordvästra Algonquin i Liberty City. Området är fattigt och bestående av främst höghus i ghetto-stil med många människor levande i misär. Trots det så är vissa delar ganska prydliga och rena, medan den norra delen med lägenheter och "Community Projects" inte är vad man kan kalla "trevliga". Området är till störst del befolkad av afroamerikaner. Området är en liknelse av Harlem i New York, som är känt för sin höga brottslighet. I grannskapet får man ett säkerhetshus om man i uppdraget "Hollands kvällar..." ("Holland Nights...") väljer att döda Playboy X istället för Dwayne. Säkerhetshuset har en fin entré med en vakt bakom en disk som hälsar en välkommen varje gång man äntrar byggnaden. Bostaden ligger på kungsvåningen (Playboy X:s kungsvåning) och har en jacuzzi, storbilds-TV, biljardbord och lyxig inredning. Även om man inte väljer att döda Playboy X, så kan man ändå använda parkeringen utanför med plats för två fordon. I grannskapet finns en nattklubb (Club Liberty), ett internetcafé (TW@), ett sjukhus, en klädaffär (Modo) samt en hamburgerrestaurang (Burger Shot).

Slumpartad wiki