Wikia

GTA Svenska

Rotterdam Tower

Diskutera0
446sidor på
denna wiki
150px-Rotterdam Close.JPG
Fil969Lades till av Fil969
Rotterdam Night.JPG
Fil969Lades till av Fil969
Rotterdam Tower är en "Art Deco"-skyskrapa i grannskapet Suffolk i Liberty City. Skyskrapan är med sina 102 våningar stadens högsta byggnad. På 82:a våningen finns en observationsdäck med kikare och en fantastisk utsikt över hela Liberty City. Observationsdäck nås genom att äntra byggnaden via en dörr på byggnadens östra sida mot Denver-Exeter Avenue. Byggnadens krona lyses hela tiden upp av lampor i rött, vitt och blått, USA:s färger.

Historia Redigera

Skyskrapan byggdes på 30-talet. Den dominerar skylinen tillsammans med Zirconium Building som ligger några kvarter bort. Skyskrapan namngavs efter "New Rotterdam" som Liberty City hette under 1700-talet.

82:a våningens observationsdäck Redigera

Observationsdäcket erbjuder besökare fantastiska vyer över Liberty City. Det finns gott om kikare och stegar ner om du vill "klättra längs fasaden på Liberty Citys högsta byggnad". Höjden på räckena gör platsen till en "hot-spot" för självmordshoppare. Om du åker med på helikopterturen som hittas i Castle Garden City så berättar piloten om att hans bror försökte hoppa men han stoppades av vakter som var "feta, men de kunde jävlame' springa".

Säkerhet Redigera

På grund av sin viktighet för Liberty City och Amerika, så vaktas byggnaden av vakter med helautomatiska maskingevär. Vakterna kan hittas vid alla ingångar och på 82:a våningens observationsdäck. I år så har flera personer begått och försökt begå självmord genom att hoppa från observationsdäck, men inga säkerhetsåtgärder har vidtagits.

Slumpartad wiki